söndag 5 juni 2011

Om den här låten definerade mig som person...

Jag undrar hur jag skulle vara, om denna låten definierade mig som person: http://www.youtube.com/watch?v=RSIET_P9Ckk

För det första tror jag att jag skulle bo i vilda västern, med puffran laddad och klar i bältet. Det skulle blåsa torra vindar som svider i ögonen, och jag tror att jag skulle ha en häst. Jag skulle kalla mig Lucky Luke!
Nu spelas en annan låt...

Så, jag undrar hur jag skulle vara om denna låten definerade mig som person:
http://www.youtube.com/watch?v=pw8PpYBiDsc (såg ej videon innan jag skrev, obs)

Jag skulle stryka omkring i mörka gränder på gator med eldar i övergivna oljetunnor. Rostiga bilar skulle åka förbi, och väldoftande moln av avgaser skulle bilda en rökridå på avenyer och framför stjärnhimlen. Jag skulle nog kedjeröka. Men jag skulle nog inte vara en skurk, ingen langare, ingen våldtäktsman. Jag skulle ha svårt för att förstå de daglevande arbetsmyrorna, jag tror att jag skulle skratta åt dem.