fredag 3 juni 2011

Rummet

Jag skulle vilja att min blogg vore som ett rum. Det skulle vara svagt upplyst, en liten man (ganska liten) skulle sitta och spela gitarr i ett hörn, lugna toner bara för stämningens skull. Det skulle finnas bokhyllor där folk kunde stoppa sina älsklingsböcker, en anslagstavla där man kunde sätta fast lappar, av vars text man precis skulle förstå hur författaren kände sig då han eller hon skrev dem.
När jag tänker på det så blir rummet större, istället för en liten man med gitarr, så är det en liten scen i hörnet, med ett band bestående av kontrabas, piano, gitarr och saxofon. Men det kanske beror på att jag har en innestängd lust att spela i ett sådant band. Att vara talangfull.
Nu skall jag för tjugofjortonde gången försöka författa en välsmakande melodi med gitarren.