lördag 25 juni 2011

Shepard's Travel log: Del ett / introduktion

Hej, kära reselogg. Mitt namn är Ludd Shepard (visst är det sött?), och jag jobbar i rymden. För ett par år sedan så var jag på nått ställe som hette Akuze, och medan jag låg och sov middag i min hytt så blev mina kollegor uppätna utanför skeppet. Så nu kallar de mig en stridshjälte och en överlevare, och har till och med rest ett fränt monument i min ära! Jag är fan bäst.

Så nu för ett par dagar sedan så fick vi ett meddelande att någon hade upptäckt något på semesterplaneten Eden Prime, (plejset är underbart när det inte attackeras av hänsynslösa maskin-humanoider), någon gammal sak, typ. Så vi åkte dit för att beundra den gamla saken, men när vi kom dit så var de flesta döda! De hade tydligen attackerats av geth, som är mordiska maskiner, kort sagt. På planeten mötte vi även en riktig dysterkvist, som hette Saren. HAn ville spränga oss. Men det gjorde han inte. Sedan så åkte vi därifrån. Typ. Jag orkar inte berätta allt som hände där, det var mest tråkigt och så.

Så åkte vi alltså vidare till Borgen, ett megastort plejs som är en byggnad mitt i rymden. Häftigt! Jag tror att stället hade någonting med något råd att göra, men jag lyssnade inte så noga. Jag var för upptagen med att skanna väktare! Väktare är små gröna varelser som står och knappar på datorer lite varstans, och det är jätteroligt att skanna dem. De ser ut som jätteinsekter, hehe!
Nu måste jag gå, det där rådet vill att jag ska bli ett spöke eller något. Jag vet inte riktigt, men det verkar viktigt. Vi hörs snart igen, min reselogg!

//Commander Shepard, agent of the Alliance, crewmember of the Normandy