söndag 26 juni 2011

Shepard's travel log: Del två: Äventyr på Noveria

Hej igen, min reselogg. Det där som rådet ville att jag skulle bli, spectre/spöke/whatever, visade sig vara något helschysst! Det betyder att jag typ kan göra som jag vill! Så med mina nya privilegier åkte jag för att sätta dit den där Saren och hans medhjälpare Benezia (hon är tydligen någon tusenårig asari, men jag vet inte vilken roll hon har i det här ännu). För Saren vill tydligen döda hela universum. Och det vill ju inte jag.

Först åkte jag till en snöplanet vid namn Noveria, eftersom jag hört att stället är intressant för Saren. Noveria är en planet där regeringen hyr ut lokaler till företag som vill bedriva forskning som är olaglig på andra planeter. Allt där är alltså rätt så hush-hush. Men det hindrade mig inte från att sätta dit chefen för mutbrott och lite sånt!

Hur som helst visade det sig visst att Saren bedrivit forskning där för att framställa en armé av tills-nyligen-utdöda insektsmonster. Det satte jag dock stopp för genom att på ett barmhärtigt sätt utlösa en neutronladdning som utplånade alla djur i hela labbet. Det fick mig att känna mig bra!

Nu till det som gör mig skitförbannad. Kärringen Benezia var inte alls ond! Hon var bara korrumperad av Sarens onda tekniker! Hon handlade inte ens av egen vilja. Det måste vara något biotic-trick som Saren kokat ihop. Hur som helst så dog Benezia, den tusenåriga, respekterade och godhjärtade asari-modern, på grund av Saren. Ja ska göra kaos med honom för det!

Btw, såg en fin insekt som jag släppte ut ur sin burk. Vid närmare eftertanke så var det nog drottninginsekten som fött alla psykotiska mördarinsekter som jag dödade med neutronladdningen. Nåväl, not my problem.