lördag 24 september 2011

Drömmar

I Maj 2009 bestämde jag mig för att starta en drömdagbok, mest för att det var spännande. Jag har skrivit it den till och från fram tills idag, och har uppskattningsvis 40 sidor av nedtecknade drömmar i den. Vissa är helt utflippade, som jag inte kommer ihåg, medan vissa drömmar har stannat kvar i minnet.
Det första jag märkte när jag började skriva ned mina drömmar, var att jag kom ihåg drömmarna bättre, och drömde mycket oftare än förut.

Några av dessa drömmar är så tydliga och innehåller så starka intryck att jag tänker på dem i ett par dagar efteråt. De förändrar mitt sätt att se på vissa saker för en kort stund, de manipulerar ibland mina känslor för olika personer. Ibland väcker de en vilja att utföra något speciellt, t.ex. paddla kanot, och ibland väcker de helt omotiverade känslor (dröm-motiverade, möjligtvis?).
När man tänker på det så låter det som om jag är helt over the rainbow. Vilket jag kanske är. Men detta händer inte särskilt ofta, jag kommer ihåg kanske 5 sådana drömmar jag haft under dessa tre åren.

Jag har träffat två personer som jag vet har drömt en sådan dröm, så jag är förmodligen inte ensam om dem.

Over and out.