torsdag 5 januari 2012

Recension: Portal 2

Jag har äntligen hittat mitt kall här i livet -- nämligen att recensera massor av olika saker som egentligen inte har något samband över huvud taget. I och med att detta numera är meningen med mitt inte så omfattande liv, så kommer dessa att vara de bästa recensionerna du, läsaren, någonsin har varit med om. De kommer att bli så extensiva, att det kommer bli svårt för läsaren att ta in så mycket information, så många sinnesintryck, i en och samma genomläsning. Därför rekommenderas det starkt att läsaren efter varje stycke reser på sig och tar en promenad runt bostadsområdet för att försöka smälta informationen som h*n intagit vid läsandet av desse explosiva stycken av recensioner jag tänker genomföra.
Om ej promenaden hjälper så råder jag dig, med alla Sveriges psykologer bakom mig, att du snarast bör avsluta ditt försök att tolka texten ifråga.

Med detta avklarat så skulle jag vilja ta första steget på den livsväg som tagit mig i anspråk. Här följer första referenspunkten i mitt nya liv, min andliga renässans: Recensionen av Portal 2.

Det var bättre än ettan, vändpunkterna många och likväl dramatiska, och upplösningen förvånande. Mitt betyg är fyra toasters. Av fem.

Tills nästa gång! Over and out.