lördag 14 april 2012

Besökarexplosioner och andra mysterier

Jag är löjligt bra på att kolla hur många visningar jag har på mina bloggar. Det är nästan så att jag skäms att jag bryr mig såpass, men ja, vad ska jag säga? Jag är nyfiken. Nyfiken på hur många som har läst det jag skrivit.

För det mesta har denna blogg ett dagsmedelvärde på 1 besökare. Men ibland så skjuter linjediagrammet i höjd. Idag klockan fyra på morgonen kom till exempel nitton besökare och läste igenom en hel drös gamla inlägg. Eller var det kanske en och samma besökare som klickade in sig på bloggen nitton gånger?
Jag har ju inte riktigt koll på hur blogger.com räknar sin besökarstatistik, men en liten del av mig vill låtsas som om det kanske är något forum som länkat detta mitt oansenliga Tankeplank, och att besökarna kommit därifrån. Men det är förmodligen bara en eller ett par som klickat sig hit många gånger. Oh well. Intressant men egentligen ganska egalt.

 Jag hade något annat att skriva om från början, men sedan jag tog en paus precis i styckespausen här ovan för att skala räkor, tycks detta ännu oskrivna mysterium ha sagt tack och adjö. Jag skall tålmodigt vänta på dess återkomst.

Over and out.