måndag 10 september 2012

Biker's Day

Att vakna av ett konstant brölande av motorcyklar på ett hostel bredvid en av de mer traffikerade lederna i Brighton är inte mitt favoritsätt att vakna.
  Det är tydligen Biker's Day, då 40000 (FÖRTITUSEN) motorcyklar invaderar strandområdet och är allmänt bröliga, manliga och illaluktande. Detta märkte särskilt jag och en kompis av när gick till Saltdean (en liten by åt väst) för att hämta en bortsprungen väska (uppenbarligen så blev australiensaren av med sin väska samma natt som jag skrev mitt engelska inlägg). Notera att detta är cirka en timmas promenad. Vi kan nu stolt säga att vi promenerat till STRANDENS ÄNDE och lite till, vilket säger mycket för de som sett den massiva stranden.

Vi gick även över en kulle (med kulle i England menas en stor jäkla sak som är ungefär som vad ett veck i täcket är för ett kvalster) längs en stig och överraskade två lekande rävar. Jag hann få upp kameran innan de sprang iväg, men det blev inte så mycket räv på filmen. Oh well, laddar upp den ändå, bara för att pic or it didn't happen.
Pro tip: Titta i helskärm eller storbild.


Väskan blev för övrigt ej återfunnen, så vi åkte buss hem till hostelet igen. det verkar dock som om vi får återuppleva äventyret imorgon igen!