lördag 1 september 2012

First night in Brighton

Jag sitter i entrén på Journeys hostel och njuter av att äntligen kunna använda de skumma eluttagen, och därmed även kunna använda datorn. Att musiken är på discovolym är bara en liten nackdel - värre är det när man sitter och äter en allt annat än lugn frukost med den jävla musiken ständigt rytande från lobbyn.
Nåja, sovrummet är åtminstone ljudisolerat. Fast min sänglampa funkar inte, vilket suger.

En kille som jag skall plugga tillsammans med sover i sängen tvärsöver mittgången i vårt rum (bokstavligen tvärs över - jag sover i botten till höger, han sover i toppen till vänster), och även två nyutbildade lärarinnor (en i franska och en i Geografi, den ena från Birmingham och den andra från.... Hm. Någonstans i södra england), bland andra. De är här för pride-festivalen, precis som de flesta som bor i hostelet just nu, och hade två extra biljetter som jag och min nyfunna vän har fått köpa för nedsatt pris. det är ju jäkla vältajmat att man inte kan säga nej till ett sådant erbjudande.

För övrigt verkar jag vara yngst i sällskapet - de jag träffat hittills är födda -89, -90 och -91. Och alla verkar ha varit och rest och äventyrat som en annan Indian-Jöns sedan de slutade gymnasiet. Folk har varit i Bulgarien, skottland, södra asien (ospecifierat - anta att det är HELA södra asien.), hela den nordamerikanska kontinenten och vem vet var annars.
Så när de sitter där och pratar om städer de alla varit i så kommer ju försöket att få med mig i samtalet:
"Men vart har du varit då, Ludvig?"
"Tja, jag var ju i Tyskland en vecka med skolan förra året! Det ni!"
Är ju så fruktansvärt skrytsam.

 Just nu oroar jag mig över mitt kvarglömda visa-kort - om jag inte kan ta ut pengar med maestro-kortet så är jag lite mer körd än jag var innan (för man är ständigt körd, mer eller mindre!).
Hörlurarna skulle jag ju självklart passa på att glömma kvar hemma också. Suck.
 dessutom har jag ingen aning om när första studiemedlet kommer. Men jag kan ju trösta mig med att jag ländå inte har tillgång till det om jag inte kan ta ut pengar. Woho!

Hört på planet på väg hit:
"Min farsa jobbar i en hemlig stad. Ingen vet vad den heter, så den är hemlig. den ligger hälften under jorden och hälften ovan jorden."
-- okänd 25-30-årig kille.

Over and out!