torsdag 20 september 2012

Lone Ranger


När jag återigen infann mig vid busshållplatsen på väg till skolan imorse så satte jag mig mellan två kvinnor på en bänk. Den ena lite äldre än mig, den andra mycket äldre.
  Denna äldre kvinna frågade var jag kom ifrån, och skakade min hand. Hon frågade varifrån jag kom, och reagerade med ett lyckligt, nästan triumferande utrop när jag sade att jag var från Sverige. Hennes dotters pappa var tydligen svensk.
Här är en sammanfattning av vad som hände sedan:

Tanten: "Sprechen sie deutch?"
Ludvig: "Ja, ein bisschen."
T: "Nein. Raus. Ich verstehe nicht. Achtung!"
L: "Haha, that's... good"
T: "Parle-vouz Francais?"
L: "... Non"
T: " Je mapelle. *andra lösryckta fraser på franska*"
L: "... Ok, you're good at languages <: "
T: "I'll get you on this one.... WAIHOULULUWA KAIWAIAHOU"
L: "Wow. Sounds... Hawaiian?"
T: "Aaaha, hohoho!" *tar mig i hand igen, slår sig på knät av lycka*
L: "... good. that's good. Hawaiian?"
T: " My ex was an indian. Guess what that makes me!"
L: "I don't know. what?"
T: *reser sig upp, för handen till ögonen och stirrar ut i fjärran* "The Lone Ranger!"

Sedan satte hon sig ned igen och öppnade sin väska. Därur tog hon en grå gosedjurs-mus och en vit nallebjörn. När hon visat upp dem ordentligt för mig och lekt lite gosedjursfight lade hon ned dem i väskan igen. Därefter gav hon mig en pillemarisk blick och hyssjade åt mig med pekfingret mot munnen. Hon böjde sig ned mot väskan igen (nu ska vi se vad farbror Frej tar fram, ekade något i mitt huvud) och tog fram... en liten flaska whiskey.
"You should save that for the weekends", sade jag för döva öron.
Sedan kom hennes buss, och våra vägar gick isär.


On other notes: Jag har gått och skaffat lite dekoration till mina tomma och höga väggar och klättrat i träd. Se video och bilder nedan.




Väggpasta