söndag 2 september 2012

Second night in Brighton (Pride-festivalen)


Så var pride-festivalen över, och hela staden är på dåligt humör. Regnet här faller stadigt men tunnt som dimma.
  Dagen började med att jag träffade två feminina unga män utanför ett snabbköp som berömde mig för mina byxor ("They´re quite rippy!") och sade att jag hade vackra ögon.
sedan kom själva pride-paraden, bestående av diverse lättklädda män och kvinnor. Efter en snabb youtube-sökning hittade jag videon av första delen av paraden.
Sedan var detdags att dra sig till festivalområdet, men det fanns inte så mycket att göra där, i och med att jag inte hade någon att vara med, så den biten var snart avklarad.
 Själv trodde jag igår när det började kvällas att jag skulle spendera resten av dagen på rummet, men en singaporisk kille och en chilensk tjej vid namn Vince och Francesca (heterofober, som de skämtsamt kallade sig lite senare på kvällen) bjöd med mig ut. Nere vid vvattnet var det full gatufest, så det tog ett tag för oss att dansa oss ned till stranden. Väl där blev det impulsbad, heh, och sedan dans på en strandnära klubb. Tror nästan att homosexuella är gjorda av ett annat material än mig - jag var helt slut och genomsvettig, men de körde på som om det inte fanns någon morgondag.

För övrigt har jag fortfarande inga hörlurar, vilket suger.