tisdag 4 september 2012

Skolstart

Jag har aldrig haft några stora utgifter i mitt korta liv. Därför blir jag lite nervös när jag sitter med datorn och skriver in beloppet £1099 i betalningsfältet på internetbanken. Jag måste dubbelkolla informationen jag fått av min hyresvärd, även om det står ganska tydligt vad som gäller.
Nervös som röv.

Stället jag bestämt mig för att slå mig ned på är ett litet hotell (som slutar vara ett hotell för att bli studentboende under vinterhalvåret) med havsutsikt. Mitt rum är ganska litet, men med egen balkong och kyl/frys. På hotellet bor ~10 andra svenskar under terminen.

Sommaren biter sig fast med hörntänderna i den Engelska kusten. Beslutet att inte packa shorts börjar jag ångra, men å andra sidan så är ju shorts inte så fashionabelt, så att säga. Se videon:

Igår var första dagen i skolan. Universitetsområdet är ganska så rejält, många byggnader är öppna för studenter 24/7 eller nära på, och bussen kostar £2. Så skatta er lyckliga, göteborgare.

Idag käkade vi engelsk frukost med klassen och gick en liten rundtur genom staden, vilken slutade vid vattnet med bad.

</care>