tisdag 23 oktober 2012

Bussäventyr.

Jag ser att jag haft tre dagliga besökare de senaste tre dagarna. eller så har jag en besökare som återkommer tre gånger per dag. Hursomhelst tänkte jag nu därför uppdatera denna blogg, för er/din tapperhets och enträgenhets skull.

De senaste dagarna kom med storm och lämnade ett oroväckande lugn bakom sig. Natten till igår satt jag uppe med tre texter att färdigställa inför inlämning. Klockan sex på morgonen gick jag och lade mig, med ett gott samvete och ett löfte till mig själv om att aldrig göra så igen, fastän det gick förvånansvärt lätt att hålla sig vaken. Mycket tack vare stora mängder schweitzernötchoklad (tack, sara och Linnéa!), troligtvis. Den morgonen vaknade jag två timmar för sent, med mobilen i hand utan minne av att ha stängt av alarmet. Men jag antar att det inte är så konstigt, ändå.


När man skall åka från mitt ställe till campus så tar man buss nummer 25 från mataffären Waitrose i närheten.  den går hela vägen fram, men den går inte så ofta. Vill man vara lite mer tidseffektiv kan man därför ta en valfri annan buss till Old Steine (uttalas Old Steen), där man byter till antingen 28, 29 eller 25, vilka alla går oftare än 25 från Waitrose.
TL;DR: Jag tog en annan buss än vanligt imorse.

Hursomhelst så satte jag mig på övervåningen, satte på musik och började läsa metro. Detta pågick ända tills....
"Shit, jag skall ju av! Men, dessa kullar... Jag känner inte igen dem... Woops. Äventyrsdags, antar jag."
Jag gick av i Lewes, en by mitt ute i den engelska landsbygden, krypande mellan alla oförskämt stora, grästäckta kullar.
Tjugo minuter senare var jag på lektionen, en halvtimma försenad.

nästa inlägg här blir förmodligen pumpaäventyr, vilket jag sett löjligt mycket fram emot i år. efter mycket om och men så har jag till och med lyckats bestämma mig för två olika motiv att karva in i mina två pumpor... Men vilka de är får ni reda på när jag uppdaterar nästa gång... Oh, vilken cliffhanger.

Over and out.