fredag 2 november 2012

Här sitter jag i universitetsbiblioteket med en cider i systemet utan någon som helst lust att skriva en sammanfattning av en artikel om medfödd våldsamhet.

För fem timmar sedan kom jag hit efter en riktigt trög morgon (jag missade grammatiklektionen klockan tio) och satte mig ned för att studera PÅ RIKTIGT. Jag fortsatte med att spela datorspel i en dryg timma, sedan började jag med den nedra sammanfattningen, vilken inte blev klar innan jag träffade på min tyska kompanjon Anuscheh och vi bestämde oss för att gå till campuskrogen så att jag kunde få lite middag i magen.
  Det var där som cidern kom och ställde till det för mig.
  Ni förstår, här finns Rekorderlig-sorter som inte finns i Sverige.
  Här finns Äpple och Svarta vinbär.

Jag kommer alltid (jag säger "alltid" med förbehållning för ändringar) innerst inne att tycka att öl lämnar en smak av diskmedel längst in på tungan. Därför är det ganska härligt att man här kan beställa en cider på krogen utan att känna sig omanlig.
  Eller förresten, det kan nog vara jag som inte riktigt fattat normerna här i landet. Kanske tar alla för givet att jag "spelar för bortalaget". Men lyckligt ovetande är jag iallafall, och det är väl det som räknas, antar jag.

Tillbaka till pluggandet.
Over and out.