fredag 18 januari 2013

ingen funktion

Jag fastnade i sysslolöshetens malström, tror jag, för nu har jag suttit på ändan i en hel månad. Nog för att jag har sökt jobb, men bara halvhjärtat. Jag skulle vilja skylla på internetuppkoppling och allt vad det innebär med distraktionsmoment och tillfällig förströelse.

Jag försöker komma ut i friska luften lite då och då. Röra om i degen så att den inte jäser sig alltför stor (konstig liknelse?). Men att jag kan räkna dessa små expeditioner på fingrarna tyder nog på att jag ändå sitter still alldeles för mycket.
Det har blivit två cykelturer; en till Säve, Vågmästarplatsen och sedan hem; en till Torslanda, Sillvik och dess naturreservat, och sedan hem.
Det har blivit två vändor till arbetsförmedlingen. Första gången hade de stängt, så jag gick hem via Hönö Pinan efter en stunds läsning på biblioteket.
Slutligen blev det en vända till stan, för att ge blod, fika och ta ett par öl med en bekant.

Och nu sitter jag här och jäser, ovillig att motionera i kylan, väntar på våren.

Ps. Ändrade citatet under bloggbannern.