torsdag 18 april 2013

Mormor är sjuk!

Min mormor är inte sjuk. Däremot är dagens titel arbetsnamnet på ett gammalt fantasyprojekt jag nyss börjat skriva på igen, efter att ha låtit det ligga och samla binärt damm på hårddisken i tre år snart.

Några av er kanske kommer ihåg det. Det var en söt och magisk liten berättelse vars enda syfte var att vara en hink där jag kunde hälla mina imaginära situationer som för det mesta var uppbyggda på ordvitsar eller TV-spelssatirer.

På väg till jobbet så spenderar jag alltid en hel massor av tid på färjor. Denna tid går för det mesta åt till  läsning, men häromveckan hade jag med ett skrivblock, och med ens så var huvudkaraktärerrna Tilja och Taro vid liv, och mormodern återigen svårt uppsvälld.
Just nu så går jag igenom de gamla filerna för att ändra på de tramsigare delarna.
Detta skulle vara så mycket enklare om jag inte hade tre olika dokument som alla är uppdaterade på vissa ställen, och helt skissaktiga på andra.
Slarviga lilla Ludvig från första ring. Jag skulle piska lite ordning i dig om jag fick chansen.

Over & out.