torsdag 23 maj 2013

En skoningslös text (angående anställningar och annat)

Här kommer jag och helt skoningslöst lägger upp en text, utan ett enda ursäktande om hur lång tid som gått sedan mitt senaste inlägg.
Någon bör ju försöka lära mig lite hyfs. Och misslyckas.

Pojken som kallades Säljare är död och begraven. Han vilar i frid, speciellt efter det att han såg storleken på lönen för sitt slit.
Sedan säljkampanjen tog slut den 21 April så har jag varit arbetslös. Eller som jag brukar säga när någon frågar mig vad jag gör: "Jag är väldigt lite arbetslös, för att vara arbetslös".
 De olika vikariaten avlöser varandra från dag till dag, tillsammans med ett och annat ströjobb lite här och var.
Ludvig är namnet på musikläraren, gympaläraren, NO-läraren, fritidspedagogen, barnskötaren, grillmästaren och glassförsäljaren.

 Av titeln grillmästare har jag bara gjort mig halvförtjänt. Fler än tusen korvar grillade jag över två dagar, under en halvsolig himmel och bredvid en döende vintervind. Leif "Loket" Olsson skrattade när jag anmärkte "Ja de e viktigt me kôrv o brö'", men annars verkade han halvnöjd med sin uppgift - att snurra på ett hjul inne i affären som hade invigning.

Jag gungade dagisbarn idag så länge att jag själv kände mig sjösjuk av de pendlande rörelserna, och om inte "Loket" blivit immun mot sådana snurriga placebo-effekter, så tycker jag djupt och innerligt synd om karln.

Nästa: Hissingen Runt på en gubbig sjösalacykel.

Over & out