lördag 29 juni 2013

Göromål 2

Just nu tar jag ett långt andetag, ett som tar två veckor och fem dagar att fylla lungorna med.
Jag andas in känslan av att vakna upp i en säng, närheten till god mat och det enkla livets bekvämligheter.

Eller, på ett sätt kommer livet snart bli mycket enklare. Så snart vi packat våra cykelväskor och landat i Danmark så kommer vi inte göra mycket annat än att sova, cykla och äta.

En vecka från Fredrikshamn till Hamburg. Det blir nästan 10 mil om dagen. Vette fan om det kommer att funka.

Förra veckan cyklade jag till sommarstället på Flatön, vilket är ungefär 11 mil. Det tog 6 timmar , med pauser och felcyklande och färjor och allt. Jag var trött hela första och andra dagen. Sedan upprepades hela processen när jag cyklade hem, vilket gick på 5 timmar, men var väldigt mycket jobbigare under de sista 2-3 milen.

Att göra samma sak en vecka i sträck... Tror inte jag riktigt förstår hur jobbigt det kommer att bli. Men en del av mig tror att det kommer att gå, så länge vi har ett ordentligt näringsintag.
Jag kommer, som jag nämnt i föregående inlägg här, att videoblogga så mycket som möjligt under färden. Vandringsvloggen från 2012 var ett projekt som jag blev väldigt nöjd med, mest på grund av minnesvärdet, och att jag får lust att ge mig ut i skogen igen när jag kollar på det.

Det var väl allt för den här gången, antar jag.

Over & out