tisdag 11 juni 2013

Snart.. Snart.

Med sommarlov (d.v.s. inga fler vikariat) på Västergårdsskolan, Game of Thrones (som jag läst mer eller mindre kontinuerligt i ett år nu) utläst och ett cykeläventyr som närmar sig alldeles för långsamt, så går mina tankar mer och mer till förberedelser inför avresan. Kanske i brist på annat att tänka på eller göra.

Det jag menar är att det har blivit lite tomt häromkring, utan sysselsättningar som känns meningsfulla (vet inte hur meningsfullt det är att läsa GoT, men ja, du fattar).
När man har fått sig en rejäl dos av Mass Effect, och klockan bara är fyra på eftermiddagen, vad gör man då?
I skrivande stund kommer jag på ett par sysselsättningar:
  •   Kajaken skall plockas fram och invigas för säsongen. Det har varit dags ett tag nu, men med öarnas ständiga blåst så har det inte riktigt känts rätt ännu.
  • En ordentlig cykelrutin skall uppnås/tas fram. Tio mil per dag känns just nu ganska så långt bort. Ganska väldigt, för att erkänna.
  • Den sista veckan inför avstamp tänker jag lite på att flytta ut i trädgården. Det känns lite löjligt, men jag tror det skulle vara skönt att redan ha vanan att sova i tält när vi börjar i Fredrikshamn, för att slippa de första dagarna av sömnlöshet.
    Jag får se om jag vågar. Töntigt, som sagt.
Andra förberedelser som är kvar är; att köpa frystorkat käk och vägkartor över Danmark och Tyskland; växla pengar; få tillbaka min sovsäck som är utlånad till en bekant... Och inte så mycket mer.
Vill gärna göra en videologg, som vi gjorde på vandringen 2012 (Se den på youtube här).
Så det kan man ju se fram emot. Eller något.

Over & out.