tisdag 30 juli 2013

Skuldkänslor, Robyn och resa

Innan jag åkte så hade min katt slutat äta sitt torrfoder, i samband med att vi började ge honom antibiotika för öroninflammation och tabletter för bandmask. Först tvingade jag honom äta fodret (dvs. jag höll kvar honom tills han åt självmant, och sedan gav jag honom en bit skinka som belöning), men sedan så började han vägra helt. Så jag började ge honom tonfisk istället, vilket han gladeligen åt.
Detta sade jag till min mor via telefon till Danmark, men jag glömde det säga till min äldre bror, innan jag åkte. Han skulle komma hem och vakta huset tills min yngre bror kom hem ett par dagar senare.
I söndags hittade Julius Morris undernärd och apatisk under vardagsrumsbordet. Efter tvångsmatning började han gå omkring, han drack tydligen väldigt mycket. Igår kväll blev han utsläppt, och har inte kommit hem sedan dess.
Känns som om det är mitt fel. Morris fyller snart 8 år.

Jag var borta på resa i 11 dagar, och hade hela tiden alla tänkbara låtar av Robyn på hjärnan. Så sedan jag kom hem vid 21-tiden har jag duschat, ätit, och lyssnat på henne. Mest Hang with me, som spelades på Danmarksfärjan den 18/7, och som hängt med i mitt huvud till Hamburg, Smygehuk och hem.

Här är en bild tagen på tåget från Båstad, som för övrigt är en rätt så mysig stad. Hon som kontrollerade biljetterna såg att jag hade uppe kameran och insisterade på att ta ett kort på oss.
Jämför färgen på mina ben med färgen på mitt ansikte, och vet sedan att solkräm inte förhindrar UV-framkallade pigmentförändringar.