måndag 9 september 2013

Byggare Ludd

Idag var jag armeringsjärnens mästare.
Huset som skulle armeras är min morbrors, och det ligger på ett berg i Björkö hamn.
Eftersom det är ett ganska så tätbebyggt område (och kanske för att min morbrors bygge kommer att skymma lite av havsutsikten för en del grannar) så har projektet röjt upp en del känslomässigt damm.

Min morfar, som oftare är där och jobbar än min morbror, har kommit att kalla de gnälligaste grannarna för 'Al Qaida'. Dels för att de alla håller både ögonen öppna och övervakningskameror påslagna (tills morfar, f.d. polis, påpekade att det krävs tillstånd för sådana) för eventuella felsteg i projektet, och dels för att de alla håller varandra uppdaterade om vad som händer på tomten.

 Jag steg upp klockan sju (idag, på min lediga dag!) och var vid tomten klockan åtta. Sedan dess fram till alldeles nyss har jag (med morfars hjälp) visat de rackarns armeringsmattorna vem som är boss.
Jag har slängt dem hit och dit, och surrat fast dem med ståltråd. Till slut så täckte de alla 200 kvadratmeter.

Take that, armeringsjärn!!

Over & out.