torsdag 10 oktober 2013

Bra tajming.

Bra tajming ("tajming" är faktiskt med i Svenska Akademins Ordlista, så hata mig inte) är att sluta dansa precis innan dörren öppnas och en familjemedlem kommer hem. Om dansandet innebar halvhögt sjungande-nynnande är det Väldigt Bra Tajming. Om dansen orsakade omfattande perspiration så var det Extra Väldigt Bra Tajming.
(Ibland känner jag att det var länge sedan jag var ute på ett ställe med hög musik och nära vänner.)

Om du aldrig släppt lös all jävla energi som injiceras via trumhinnorna när man lyssnar på viss musik, så rekommenderar jag att du provar det när ingen ser på. Helst i hemmet, då man kan stanna upp och låtsas som ingenting om någon plötsligt skulle komma hem. Om man nu skulle vara så tursam att man hör ytterdörren öppnas, alltså.

På tal om fåglar som flyttar söderut, så skulle jag i detta inlägg även vilja tacka caféet som ligger precis bredvid Geovetarcentrum. Föreläsares röster når oundvikligen en sövande frekvens och rytm, även om ämnet är hur intressant som helst.
 Då är det väldigt skönt att veta att det finns en STOR kopp kaffe för tio kronor att hämta en bra stenkastares stenkast bort.

Over & out.