söndag 17 november 2013

Beslut.

Igår när jag var ute och flåsade på en liten stig täckt av äpplen och löv, vandrade tankarna som de gör när man inte har en skärm framför näsan.
Jag tänkte på att jag precis fått underkänt på en tenta, att jag häromdagen till min bror yttrade orden "Du får komma hit och torka bort ditt snor från handfatet", samt att jag förmodligen spenderat mer tid på att använda datorn än något annat de senaste åren.
Jag blev lite arg på mig själv, ökade takten utan att märka det. Dessa tre tankar blev till någon sorts ekvation, så fick jag för mig att jag borde sälja min dator och flytta hemifrån.

När jag är ute och springer på det viset, så har alla mina problem en förmåga att rada upp sig framför mig, bilda en väg som går att följa med ögonen, som leder fram till en lösning, ett beslut. Allt verkar ganska så enkelt. Jag tänker, "Nu ska jag göra det här, den här gången ska jag verkligen göra det". Sedan kommer jag hem, duschar och sätter mig vid datorn. Vid det laget har jag glömt allt.

Men den här gången har det stannat kvar. Fast det är svårt att konvertera beslutskraft till handlingskraft. Men första steget är att sälja datorn.

Over & out.