måndag 10 mars 2014

Den Förkylda Vikarien

Idag fick eleverna en vikarie i idrott -
en vikarie med en vårförkylning som stod i högan blom, med snoriga kronblad, harkliga pistiller och utmattade ståndare.

"SLUTA... *host host*... *snörvel*... SLUTA SLÅ MACKEN I RARKE- JAG MENAR RACKEN I MARKEN!!!"
Eller ännu hellre: "Man får INTE hänga på näten." Svar: "Jo det får man!"

Badminton. Jag gillar badminton.
Sjuor. Jag avskyr sjuor. Små, äckliga, empatilösa monster, några av dem. Och det räcker för att man ska tycka illa om resten också. Om jag försöker minnas en trevlig sjundeklassare, så går det inte.

Tystnaden i lärarrummet  (och tryggheten av att vara insvept i en grön (grön grön grön, jag gillar grön) filt) kändes nästan som en fälla efter öronbedövande visselstötar och vrål från machokillar som precis missat en boll.

Det var en Yogaklass i hallen bredvid. Lugn, fridfull musik. Det enda som skiljde min krigsscenslika hall från deras, var en dubbel läderridå.
Tror några av dem hatade mig åt skogen och tillbaka. Eller alla.

Studiedag imorgon. Kan man bli kär i en dag?