tisdag 30 september 2014

Fruktkött överallt

Genom att vara halvmedveten om genomgångarna i näringslära på lektionerna jag måste vara på trots att jag inte läser ämnet i fråga (spä ut 1 dl passiv aggressivitet per 10 l nöjdhet över att slippa plugga in all den tråkiga sörja som mina klasskamrater måste) har jag fått reda på att jag varje dag  får i mig:
 * För lite vätska
 * För lite näring

Uppenbarligen skall jag ligga på runt 2500 kilokalorier per dag, men jag är tveksam på om en liten skål flingor+juice+macka, baguette till lunch och nån sorts soppa till middag täcker den energibudgeten.
 Detta blev jag påmind om igår, när jag intog exakt precis den ovan nämnda matsedeln (inklusive en marabouchoklad såklart) på samma dag som jag fick nog av att låta äpplena stå och ruttna i sin påse, och bestämde mig för att påbörja Projekt Äppelcider.
 Det var att skölja, skära, rensa, mixa, pressa, rensa pressen om och om igen i, om jag får gissa, sjuttielva timmar. Jag började känna mig vimmelkantig efter det åttiosjuttonde äpplet, och tänkte att det fanns en till anledning, utöver sällskapet, varför det är gött att göra sådana här saker tillsammans med någon.
 I slutändan hade jag en liten gryta med brun vätska, kanske två-tre liter. Det är svårt att inte känns sig lite snuvad på konfekten när man får två liter juice av typ 20 liter frukt (med risk för överdrift, så som med föregående nämnande av siffror). Med i resultatet fanns även ett kök nedstänkt av strimlat fruktkött, nedsmutsade verktyg, och ännu mer strimlat fruktkött. Aldrig har det gått långsammare att koka gröt än igår. Använde rikligt av kryddan Hunger (den bästa kryddan, enligt många).
Nu sitter jag i skolan och bävar inför rengöringen som jag kommer att behöva skjuta upp tills på torsdag, p.g.a. jobb och skola.

Haha, jag borde verkligen diskat igår. Attans va.

Over & out.