fredag 5 september 2014

I förkylningens bakvatten

Jag undrar om min kropp firar med att bli sjuk varje gång jag flyttar någonstans.
 På fredagförmiddagen förra veckan kände jag på mig att det skulle bli värre än den heshet, halsont och snuva jag hade just då. Delvis tack vare mitt livs första klubbdansnatt i Göteborg, vilket sammanföll med mitt första (och sista på väldigt länge, om det alltid kostar 120 kr i entré) besök på Nefertiti. Innan febern slog till lyckades jag irra/stapla mig hem till föräldrarna, och där rida ut det värsta.

(gnällvarning)
Nu sitter jag i en kall lokal i Sagåsens asylboendes matsal, med en dator jag lånat från skolan. Det känns skönt att ha ett tangentbord att vila händerna på.
När jag satt på mitt rum, nedtvingad i en fåtölj av ett tungt, värkande huvud och den sedvanliga förkylningsyrseln så saknade jag att kunna logga in på League of Legends och spela bort all tid som går åt till att vänta ut en virusinvasion. Jag tror att mina bästa datorspelsminnen är från när jag varit sjuk och bara spelat och spelat för att man ändå inte kan göra något annat i sin ofriskhet.
 Började tänka på att åter skaffa dator.

Dags att börja med det jag kom till skolan för att göra; plugga.

Ser att folk fortfarande besöker detta internetskrymsle, får dåligt samvete för att jag inte skriver oftare. Ska försöka ta mig till biblioteket för att uppdatera oftare.

Over & Out.