onsdag 17 september 2014

Parentesiskt om väder m.m.

Vädret varierar efter humör, tycks det nu i övergångstider (man kan fråga sig vems humör, men jag har ingen aning). Det är oroligt, vaksamt (har du någonsin varit på ett vaksamt humör? Man fruktar och förbereder sig för det värsta, man håller i plånboken på spårvagnen, man tvivlar på sig själv och andra), soligt när det passar som sämst - precis då man knäppt jackan mot vinden - och det är ett maniskt skyfall som aldrig riktigt vill komma ned från sin skyddande molningssäng (Våningssäng. Moln. Fyndigt, jag vet).

Jag känner med dig, skyfall. det är svårt att ta sig från lakanen ibland. Jag fick en skeppslast av saker hemifrån i måndags kväll, och har mentalt kurat ned mig i mitt nya tjocka vintertäcke sedan dess ("min säng uppskattar mig för den jag är." "Jag är trygg i min säng.").
Mer än täcke så fick jag sådana hemkompletterande saker som en stor jävla TV, spelkonsoller med tillhörande underhållning, jackor och annat oviktigt strunt. Känns skönt att bli curlad ibland.

Saker går i 150 (i enheten "knyck", knyck, knyck, knyck, konstigt ord) och jag försöker springa med utan att ramla och bryta ansiktet.