torsdag 4 december 2014

Nattlivspussel

Far & Son - rapparduon från södern - släppte nytt och jag har lärt mig låten Nattlivspussels rabblade refräng. Med tanke på min benägenhet att stamma okontrollerat och/eller omedvetet byta ut stavningar i två ord (fisken rinns = risken finns; knuffa och rulla = ... ni fattar) när jag inte känner mig hundra procent hemma, så blir jag nöjd varje gång jag lyckas recitera refrängen när jag är ensam hemma (hemma-hemma-hemma-hemma). Kanske blir det ett rappargeni av mig till slut.
Deärmånganu, serdemvarjedag somförökerläggabitarnamendetblirinteklart i detta nattlivspussel, nattlivspussel.
 Själv har jag haft ett ofrivilligt nattliv den senaste veckan. En stund in i min gå-och-lägga-mig-procedur börjar alltid oron komma och kittla mig på hjärnbarken. När huvudet ligger på kudden simmar jag i taggiga minnen och planerar hur jag ska ta mig ur alltihopa. Jag antar att det är då jag är som mest självkritisk och lovar mig själv att bli bättre än nu. Lägga sig halv ett, somna vid fyra.
Ett tag löstes problemet med ett glas vin innan läggdags, men det verkar bli bättre nu. Skaffade ett årskort på Valhallabadet, och nu ska jag fan basta varje dag, hela dan.
Simmade hundra meter och var dödstrött, har inte haft tid eller ork att röra på mig under pluggjobbjäktandet. Nitton dagar kvar av kursen.

Over & out.