måndag 6 juli 2015

Stora andetag

... Är vad jag siktar på de kommande veckorna. Stora andetag som kan få mig att trampa vidare oavsett väder eller vind. Ta i trä.
Stora andetag är något jag tar just nu, för att stålsätta mig inför resan. Saker som egentligen borde vara klara återstår att göras. Packa – det ligger strumpor, tält och ätbara saker i en hög på soffan. Städa – så att man kommer hem till en ren lägenhet. Tvätta – jag väljer plan B, som är att sortera och vika ihop smutstvätten som ligger på golvet, så att det är lätt att ta ned till tvättstugan vid återkomsten. Handla – så att det finns solkräm att smeta på cemtimeterlagervis en gång i halvtimman i tre veckor, och karta över Nederländerna.

Stora andetag så att jag kan glömma saker som hänt och koncentrera mig på att ta mig framåt, så att jag kan våga prata med folk igen.

 Vi har tur med färjetiden. Den går först 18:45.

Ses om tre veckor. PEACE!