lördag 1 augusti 2015

Sade upp mig från jobbet

När min chef, som jag berättat för att jag kanske tänkte plugga till hösten, bad mig att ge honom besked så snart som möjligt, så sade jag "Då ger jag dig det beskedet nu".
Och från och med då så skall jag med hundra procents säkerhet försöka mig på, och med STOR säkerhet, klara av att ta en kandidatexamen i kognitionsvetenskap.

Den senaste veckan, egentligen sedan jag kom hem från cykelsemestern (ordet "semester" låter fel att använda; för mig betyder det ordet "en längre tids avslappnande ledighet", vilket inte riktigt går ihop med den semestern vi tog) så har jag börjat tänka i studiebanorna, förberett mig för att plugga skithårt ända in i kaklet. Försökt se fram emot allt man får lära sig. Så jag antar att det var därför som mitt svar till chefen kom så fort.

Annars är det som vanligt. Disken staplas hög, leder slits ut på jobbet, sömn gås miste om. Ska köpa en Arduino inför cykelhösten.
Det var allt.