lördag 19 mars 2016

Saker som pågår och tankar om dem

Med vintern försvinner geggan, mörkret, kylan, isvinden, den torra huden och kanske även humördipparna. Med våren kommer saker som händer.

Jag hann nästan landa efter tentaflygturen innan vi gick på ett ganska inofficiellt möte med IT-sektionens kårordförande angående nya, faktiskt splitternya, föreningslokaler.
 Vi som spädförening - Kognitionssex <-hemsida har hittills hållt i ett enda event i hela dess historia - har inga förråd att förvara tyg, silvertejp och kassalåda i. Systemsex, officiellt vår systerförening (inofficiellt vår gamla f.d. alkoholiserade mosterförening), har sitt lilla mögelluktande skrymsle med en kyl längst bak i, som vissa tror att det finns mat i, men det står för många saker i vägen (bl.a. en kundvagn med helt och hållet på hedersord alkoholfri öl) för att nån ska orka kolla.
 Nu ska det som sagt byggas nytt. Och bredvid våra framtida lokaler skall det byggas ett robotlabb, helt styrt av studenter. Sammanträffande? Det tror jag EJ.
Ett hundra tusen riksdaler kommer att läggas undan för detta projekt, finansierat av Göta Studentkår. Fank you, Göta! Hoppas bara det blir klart under min period i styrelsen.

En annan sak som händer är plötsliga skrivarworkshops. Omständigheterna kräver helt enkelt att jag går på två av dem, den ena för att det är min sjörövarvän som håller i den, den andra för att det är en manusworkshop, som helt enkelt tilltalar mig för att jag tidigare gått och funderat på hur en rolig podcast skulle låta. Eller en radioteater. Önskar jag kunde kopiera hela Liftarens Guide rakt av utan att någon märkte något. Istället måste man komma på något "nytt" och "originellt". Jag fnyser åt bara tanken. Fnys!

Resten som händer är två kurser och en - hoppas jag - ganska så permanent hemmifrånflytt.
Neurokognition, som kommer bli kul men skitsvårt, och Artificiell intelligens och mänskligt tänkande, som nog blir ännumer skitsvårt.
Sedan är det sommar.

Sommar.

Sommar.