torsdag 17 mars 2016

Ska få ett hem

Allt jag skrev om här har fått sig en lösning.
Min storebror blev klar med sin kandidatuppsats, men hans klasskamrater sitter fortfarande och jobbar med sina än idag, så de fick en extra termin på sig att bli klara. Detta betyder att min bror fortfarande studerar, inte kan hitta ett jobb (eftersom många arbetsgivare tycker att han behöver studera klart först) samtidigt som hans flickvän (som endast kan engelska och kinesiska (jag vet inte vad just hennes kinesiska kallas, om det är mandarin eller något annat)) inte heller kan få jobb, så båda funderar nu på att åka till Kina istället.

Detta fick som konsekvens att jag får hyra lägenheten på Knapegatan.

Hurra för ett hem. Hurra även för att leva knapert, äta ris och bönor, skaffa jobb, ställa in semesterplaner för att jobba istället. Men om alla dessa har värdet (-1), så är värdet för ett eget hem (+50), minst. Då hamnar vi ändå på (+46), vilket är heeelt okej. Nära till skolan? Check. Bo ensam? Check. Kunna spontant göra något - vad som helst; träffa kompisar, gå på konstiga event, köpa öl - i stan? Check, check, check.

Leva på egna villkor? Check.

Det är tentatider nu. Tentatider brukar betyda blogginlägg. Lingvistik imorgon, programmering på tisdag. Jag lovar mig själv att få godkänt på åtminstone en av dem.

Tills nästa gång!