onsdag 29 juni 2016

Uppdatering

Med en låda brocolligratäng i kylen och ett äpple sitter jag på IT-sektionen, redo för en heldag av Java-plugg.
Ja, jag pluggar Java nu. Ja, man har tydligen tillgång till skolan även under sommaren. Båda dessa fakta var en glad överraskning för mig - dels för att jag numera har något att göra av all sommartid, dels för att jag nu har tillgång till ett lugn, tyst ställe med wifi 24 timmar om dygnet. Jag har dessutom blivit vidareskickad i en rekryteringsprocess för ett administrativt jobb för DHL via Manpower. Så vem vet, jag kanske får lite inkomst till slut.

 Tills denna inkomst kommer in så kommer min lägenhet att vara i ett skick av omysighet. Det är något med vitmålade väggar som får det att kännas som ett hotellrum. Det finns säkert saker att sätta på väggarna. Mattor och soffa att införskaffa, få upp TV:n på en bänk, och till slut installera den dära internetuppkopplingen som ändå hade varit rätt härlig att ha. Men än så länge så tillåter jag mig så få  nöjesutgifter som möjligt (utöver öl).

  Men trots min knapra ekonomi så lyckas jag med saker som att komma in på Ullevi och se nån amerikan spela live. Min far och jag seglade nämligen båten från Björkö till Lilla Bommen för att han, hans kollegor och min storebror skulle se Bruce Springsteen och sova över i båten. En av kollegorna ställde in, och därför fick jag hans biljett. Helt okej för mig.

Slut på saker att skriva om. Tillbaka till javaplugg.

public class OverOut
{
     public static void main (String[] args)
     {
          System.out.println("Over & out.");
     }
}