torsdag 25 augusti 2016

Pluggkänslor

Näst sista dagen på jobbet sitter jag och försöker verka upptagen, så att ingen upptäcker att jag suttit och läst reddit för 115 kr/h kanske sjuttio procent av min arbetstid idag (och igår).
För detta syftet passar ett blogginlägg ytterst bra, då det låter som om jag skriver ett väldigt långt, viktigt och upprört mail istället för att bara sitta här.
  Tidigare har jag frågat mina kollegor om de vill skyffla över lite jobb på mig, men nu när det bara är en och en halv dag kvar, och jag märkt vilken snurrig organisation det är, så är jag rätt nöjd över att få betalt för att verka upptagen. Jag hörde om en fem timmar lång konferens som våran avdelning var på, på en lördag (övertidsbetalt inklusive frukost och lunch), där det mest substantiella de kom fram till var att börja släcka lampan när de går för dagen.

Jag hann aldrig avsluta min kurs i Java eftersom mina jobb krävt en del tid, och nu börjar snart skolan (eller "UNIVERSITETET ;)" som min lärare skrev när jag kallade det för "skolan" i ett mail häromdagen). Så det blir inget betyg på programmeringen tills vidare. Däremot är det något jag tänker komma tillbaka till, alternativt ägna mig åt vid stunder av lågtrafik i studiefilen.

Som det finns vårkänslor så finns det även pluggkänslor. En sommar av hjärndött arbetande med copy-paste och norska telefonsamtal så kommer det att bli wunderbar att få träffa klassen och få gratis pengar från CSN.

(trigger warning: höst)

 Och ja, pluggkänslor. Inte höstkänslor. Höstkänslor är något som endast människor med rentav felaktiga och perverserade nervbindningar i hjärnan upplever.

 Hösten har med sig död, förruttnelse, ett djupt andetag av den sista sommarluften som man vill ha kvar i lungorna för att inte låta hösten komma in i kroppen på en.

Nästa vecka börjar september. Winter is coming. det hade varit häftigt att få en stor, vit korp som kom med brev när hösten officiellt började. Det hade gjort den mörka halvan av året lite mer genomlidbart.

Jag skulle nästan kunna tänka mig att betala för det. Såatteh, om nån har en stor, vit korp och tänkte starta eget så är detta mitt tips till Dig.

Over & out.